maandag 29 april 2013

Kruidvat huidverzorging

Een goede huidverzorging is onmisbaar. Je huid kan er enorm van verbeteren en make up blijft langer en mooier zitten. Persoonlijk vind ik het zelf enorm lastig om een goede huidverzorging te vinden. Ik heb een erg gevoelige huid, en kan dus niet snel tegen een crème. Doordat ik vaak pukkeltjes krijg van crèmes gebruikte ik eigenlijk nooit huisverzorging. Toen ik laatst bij Kruidvat was kwam ik huismerk crèmes tegen en ik besloot ze toch maar eens te gaan uitproberen.

De verpakking
De dag- en nachtcrème komen uit de Aloë Vera Sensitive lijn. Het product zit in het bruine  glas en door het etiket krijg ik er een beetje een ouderwets gevoel bij. Ik vind de verpakking erg leuk en er totaal niet goedkoop uitzien. Een nadeel van het glazen potje is dat het snel breekbaar is en het is minder hygiënisch dat een tube. In een potje zit 100 ml en dit is best wel voor voor een crème   Goedkoop zijn de crèmes zeker wel. Een potje kost ongeveer €1,90. 
De ingrediënten
De crèmes bevatten allebei aloë vera en abrikoos die geschikt zijn voor de droge en gevoelige huid. Ideaal voor mijn huid dus. Volgens de verpakking zou de nachtcrème de huid moeten herstellen en verzachten tijdens de nachtrust. De dagcrème moet voor het versoepelen van de huid zorgen en zorgt voor evenwicht in de vochtbalans. In beide crèmes wel parfum, maar doordat het redelijk laag op de ingrediënten lijst staat, is er te zien dat er wel maar weinig parfum in de crèmes zit.

Links: Dagcrème, Rechts: Nachtcrème 
Het product
Dagcrème: De dagcrème voelt allereerst een beetje gel achtig aan maar tijdens het uitsmeren wordt het wel echt een crème substantie. Het maakt je huid meteen erg zacht en glad en er ontstaat ook een natuurlijke glans op je gezicht. De dagcrème voedt mijn huid voldoende en het zorgt er ook voor dat mijn foundation beter en mooier aanbrengt. Ook trekt de dagcrème snel in en dat is wel erg prettig.
Nachtcrème: De nachtcrème is een wat vettere en dikkere crème  Het product trekt wel minder snel in dan de dagcrème maar hierdoor heb ik wel echt het gevoel dat het product mijn huid verbetert gedurende de nacht. Deze crème maakt mijn huid ook erg zacht. Het lijkt wel alsof mijn huid minder rood is na het gebruiken van de nachtcrème.

Eindconclusie
De dag en nachtcrème van de Kruidvat zijn prima crèmes voor de lage prijs. Het voedt de huid goed en het maakt je huid glad. Het is alleen niet zo dat je huid opeens helemaal perfect is na het gebruiken van de crèmes  Ze zijn wel goed maar niet super bijzonder.Als je huidverzorging voor een lage prijs zoekt raadt ik de producten wel aan!

De Aloë Vera Sensitive dag- en nachtcrèmes zijn te koop bij Kruidvat en kosten €1,90

Geen opmerkingen:

Een reactie posten